Dugaan? Be Positive ;)



Hamboi, lamanya aku tinggalkan blog ni ye.
Tak terkira sawang yang ada nih.

Fuhh, tengok pageview aku sekarang ni pon agak merudum jatuhh *buupp

So,

Hari ni aku nak storimori le siket berkenaan sejarah hidup aku sepanjang ketiadaan aku ni.

Live as a Form 4 student, memang banyaaaaak sangat ujian yang aku dapat.
And yes, they taught me about life.

Firstly,
when i became the vp of ATB (Ahli Tertinggi Blok. ni macam ajk asrama la lebih kurang), pada peringkat awal memang susah nak bertahan.
Tapi, i got a bestie yang selalu naikkan semangat aku when im down. Thanks mayang :')

Orang lain semua tanya, kenapa amik atb? Baik kau amik BWP ke, LDP ke. Kredit pon banyak.

Then, aku selalu sengih kalau soalan ni datang. Biarlah, aku buat ni insya-Allah kerana Dia.

Kadang-kadang aku pon terfikir, kenapa aku selalu buat kerja yang perlukan banyak pengorbanan, sedangkan ganjaran yang akan aku dapat nanti, sangat sikit. Yes, macam atb ni. ATB is not one of the official BKP in MRSM. Just like PUM etc. Entah la.

Aku ingat lagi masa mula2 borang bwp keluar. Aku beli, tapi aku tak hantar sebenarnya. Kpd sesiapa yang tanya, tapi aku jawab aku tak beli pun, maaf, i lied you. huhu. Aku tak hantar pasal firstly, time tu cikgu homeroom aku takde, so ia agak membantutkan niat aku utk jd bwp pasal borang tu kena ada sign cg. Then, ada beberapa lagi masalah and aku rasa kalau benda ni baik untuk aku, mesti Allah mudahkan urusan aku kan. Tapi, tak. So, aku conclude sendiri yang being a bwp is not a good choice for me. So, i accept then.

Then, aku dah terpilih jadi ldp, even dah jadi MT (as setiausaha) pon. Tapi, aku drop ldp pasal aku macam tawar hati nak jadi ldp pasal aku kena sembur dengan cg aku time the first ldp's official meeting (sebabnya dirahsiakan ye).

Pastu, Hanan datang jumpa aku yang dia tak sanggup nak pegang jawatan vp atb. Lepas beberapa hari aku fikir, aku terima jawatan yg membunuh ketenangan aku ni.

Working for the aspurians, with the thrilling wardens sangatsangat mencabar kredibiliti aku. Jawatan ni banyak ajar aku erti sabar, tenang and be a professional worker. And alhamdulillah now, under a very very kind teacher, i am able to work as a ketua blok yang berjaya insyaAllah ;)

Walaupun dgn menyertai atb ni, aku akan terlepas banyak sangat aktiviti luar yg melibatkan bkp rasmi, tapi im still trying utk redha dgn takdir ni.

Second test, study.

Well, semua tahu yang silibus upper form ni quite hard nak dibandingkan dgn lower form. it makes me like crazy utk study especially science sucjects; physics and chemistry. tapi, i will work harder supaya aku berjaya meraih pelajar cemerlang di dunia n akhirat amin.

doakan aku supaya i am able to get spc to do acca in UK one day insyaAllah amin.

Then, ni last la ye. Hari tu, aku ada plan to go on a trip with my buddies to one foreign country this last year holiday. Tapi, tetiba ayah aku tak izinkan. Aku dah pujuk dia banyak kali, tapi still no. No from him is no forever.

Ada la jugak aku fikir, kan senang kalau aku just pergi je without on him knowing that since he will not be around during that time. Tapi, hati aku kuat cakap yang mesti ada hikmahNya kenapa ayah tak bagi. Just think positive dear. So, sekali lagi aku terima takdir ini.

Semoga apa yang aku buat ni untuk dapat redha ayah akan membawa aku kepada redha Allah. amin amin amin.

So, thats all from me. Maaflah banyak meraban sikit setelah berkurun lamanya aku lari dari dunia belog ni. Thanks for reading! Assalamualaikum ;)

Selamat Hari Merdeka and semoga Malaysia terus aman. Pray for Gaza, Syria, Afghanistan, Somalia and including MALAYSIA :)



arigato haikk sudi bace :)

2 comment[s]:

ukhti_faiQah said...

sue ! thanks a lot for being a very dedicated ATB :) you're like one of my guardians kat kopu taw :) sue i sayang u sooo much, will be there if there's any problem or difficulties :) do share with me ye sue, we'll work together as a team :) and i'll try my best to keep the ATB's in the BKP's activities, no worry :) sayang sue ketat ketat :) do pray for me too, bcause hikmah is everywhere :) i'm holding to that phrase and alhamdulillah, till now i'm still standing :) hehe :) sue really need your guides too sayang :) loveya :)

Madam N said...

chayo..chayo' ,gud luck

Post a Comment

Jot down whatever you want. I will published your comments once i check them out!

ASHAZMI's Priority.