Nanti saya jemput awak ye..


"Awak, nanti tunggu saya jemput awak ye.."

"Ok, saya tunggu."
.............................................................................................................
"Awak, saya dah datang ni. Saya nak ambil awak, tapi awak tahan sakit sikit ye.. Sebab kite nak pergi tempat best ni.."

Bila Izrael datang memanggil...


Sejak kebelakangan ni, ramai sangat orang terdekat aku pergi menghadap Yang Esa.

Satu-persatu pergi buat selama-lamanya.

Pemergian yang pasti takkan kembali lagi.

Malam ni, aku terfikir.

Macam mana kalau aku tidur malam ni, esok tak bangun-bangun?
Macam mana kalau bila aku dah bangun esok, sedar-sedar aku dah ada kat tepi Munkar & Nakir?

Amalan aku dah cukup ke nak jawab soalan2 diorang?

Tak kan nak cakap,"Dear Munkar & Nakir, please be nice to me," ??
Tak kan nak cakap, "Keep calm and give me some minutes to answer your questions," ??
Tak kan nak cakap, "Ya Allah, bagi la aku can sekaliii je lagii untuk hidup. Aku nak solat taubat sekalii je lagii," ??

Agak-agak, Allah layan tak??

MASALAHNYE, sekali Allah dah tarik nyawa aku, pintu taubat akan tertutup serapat-rapatnye untuk aku.


Tapi, tak semestinya aku akan mati bila Izrael dah cabut nyawa aku.

Sekarang ni, saintis-saintis pun dah buat teori yang matahari akan terbit dari sebelah barat beberapa ketika je lagi. Diorang kata akan berlaku perubahan fenomena.

Namun, bagi UMAT ISLAM, apabila terjadinya kejadian matahari terbit dari sebelah barat, tu tandanya Hari Kebangkitan memang sudah berada di ambangnya.

Sekarang ni jugak, Dajjal-Dajjal junior pun dah ramai, tunggu nak keluar Dajjal betul je.

Masalah sosial, gejala buang anak, buang ayah, buang mak, buang hajat n segala jenis gejala makin berleluasa.

1 story for u:

Hudzaifah bin As-yad al-Ghifary berkata, sewaktu kami sedang berbincang, tiba-tiba datang Nabi Muhammad S.A.W kepada kami lalu bertanya, "Apakah yang kamu semua sedang bincangkan.?"

Lalu kami menjawab, "Kami sedang membincangkan tentang hari Kiamat."
Sabda Rasulullah S.A.W. "Sesungguhnya kiamat itu tidak akan terjadi sebelum kamu melihat sepuluh tanda :-

1.  Asap
2.  Dajjal
3.  Binatang melata di bumi
4.  Terbitnya matahari sebelah barat
5.  Turunnya Nabi Isa A.S
6.  Keluarnya Yakjuj dan Makjuj
7.  Gerhana di timur
8.  Gerhana di barat
9.  Gerhana di jazirah Arab
10.Keluarnya api dari kota Yaman menghalau manusia ke tempat pengiringan mereka.



Lagi-lagi dengan isu MH370 yang dah 17 hari hilang. Entahlah, tak tau nak percaya sumber mana satu.

Ok lah, mintak-mintak diri ini akan diberi peluang untuk bangun lagi esok. Amin.

Nota kaki: Hari-hari buat dosa, solat taubat dah buat ke??

#peringatan untuk diri ini dan semua ;)
arigato haikk sudi bace :)

0 comment[s]:

Post a Comment

Jot down whatever you want. I will published your comments once i check them out!

ASHAZMI's Priority.