Dia yang Kupilih


Huh, dah lame tak bebel kat sini kan? Sibuk memanjang je aku skarang. Kerja kursus satu habuk tak sentuh lagi bro. Adoii, lagak macam budak darjah 4. Malasnye tahap gaban.. Ya Allah, ape la nasib aku skarang ni jadi malas sangattt..

Eh eh. Nak story something ni.. Semua maktab sekarang ni ade program 1 hari 1 nasi. Name tu aku yang bagi act, hehe. Sebabnye sehari sekali je makan nasi which is tengahari. Petang aka malam makan western such as chicken chop or fish and chips and sekutu-sekutunya. Kelas gile maktab aku.. Huhu. Ramai merungut cakap lapar.. Ye la, maktab kitorang mane nak same ngan maktab lain. Kelas habis pkol 5 petang. Nak ngapal lagi. And mulalah kafe sekarang sentiasa dienuhi manusia-manusia.. Kaye dah makcik kafe tu.

Ok la, tu story sampingan je..

Ni cerita utama.

Aku tak pernah mention lagi kan kat korang tentang someone yang aku admire secara senyap2 since aku form1 lagi. Nama?? Biarlah rahsia.. First time aku jumpa dia time MISRA, 13/1/2011. Time tu ada program ngan BWP (Badan Wakil Pelajar). Dia yang lead group aku. At my first sight, I became like ..... he is the only one yang pakai kopiah among the BWPs' + mata dia bulatt  gile + bila dia senyum sangat manis. Dia berkulit hitam manis, bentuk badan ideal, paling mahal mata dia. Bulatt sangatt..

Apa yang membuatkan aku tertawan?? Firstly, aku sangat respect dia sebab dia istiqamah pakai kopiah. Sepanjang pemerhatian aku, dia je satu-satu nya lelaki yg ada sifat tu. Even nak pergi makan pon he is wearing. Secondly, dia sangat menjaga pandangan. Yang ni memang aku respect tahap gaban. Thirdly, dia sangat mahal and I am impressed. Dia macam.. Sangat mudah didekati tapi sangat susah untuk digapai. Dia memang mesra dengan semua tapi dia akan elak daripada perempuan kalau takde urusan. CONCLUSION: he is awesome in academics (pointer ari tu: 3.91 boh), sports and also in Quran.. Dia antara pelajar pintar + Hafiz al-Quran.

Tapi.. Hari ni aku confused.. Aku suka dia sebab sikap dia/ sebab dia atlet? yes, he is an athlete. Atlet larian sampai dah wakil Malaysia time form... Dapat emas seyy. Ok, back to topic. Kenapa aku confused? Aku ada terbaca satu artikel yang cakap atlet lelaki biasanya akan digilai ramai sebab diorang kan main sukan. And it is matching dengan title diorang sebagai lelaki..

And aku baru dapat tahu yang ramai yang minat dia. Aku? Mesti la patah hati kan. Aku tengah berusaha untuk hindari dia sekarang ni. Furthermore, straight minggu ni dia xde kat maktab. Olahraga peringkat negeri ari tu. Aku sedar, perasaan ni hanya mainan untuk aku. TIME TO STUDY FIRST! Tp, aku berdoa semoga Allah tetapkan hati dia macam tu untuk selamanya dan semoga Dia beri aku seorang pemimpin sesoleh dia..

Maaf lah panjang pulak aku bebel ni. Korang doakanlah semoga hati aku yang bercelaru ni tenang balik ye.. Gudbai, wslam.


 Dia memang tak sehandsome macam yg pakai jubah kat atas tu, tp Nur yang ada kat muka mereka lebih kurang sama.. Subhanallah! ;)


arigato haikk sudi bace :)

3 comment[s]:

Chic Na said...

woww.. sape tak nak kalau macam tu. Subhanallah. ;)

ukhti_faiQah said...

sueee ! :D
like it like it :D
jom sama sama jaga hati :D

ASHAZMI. said...

@ all above : ngee :))

Post a Comment

Jot down whatever you want. I will published your comments once i check them out!

ASHAZMI's Priority.